Kjøpsbetingelser

NOA Gallery er en del av Bonnier News AB (org.nr. 559080-0917). NOA Gallery og noagallery.se omtales heretter som "NOAGallery.se" eller "vi".

Følgende generelle kjøpsvilkår («Kjøpsvilkårene») gjelder for alle bestillinger og kjøp av produkter gjort av en kunde via NOA Gallery («Nettbutikken»). Ved å godkjenne og gjennomføre et kjøp i nettbutikken godtar du også disse kjøpsvilkårene.

NOA Gallery forbeholder seg retten til å endre kjøpsvilkårene når som helst, uten varsel til deg på forhånd. Versjonen av kjøpsvilkårene du godtar ved bestilling gjelder for kjøpet ditt.

Kjøp via noagallery.se omfattes av forbrukerkjøpsloven (1990: 932) og lov (2005: 59) om fjernkontrakter og kontrakter utenfor forretningslokaler.

Hvis du har spørsmål om kjøpsvilkårene, vennligst kontakt kundservice@noagallery.se.

Takk for at du valgte å handle hos NOA Gallery!

Generell

Alle priser i den norske nettbutikken er eksklusiv mva. Fraktkostnader kan påløpe avhengig av hvilket fraktalternativ som er valgt i kassen. I handlekurven og i kassen vises totalprisen inkludert mva etter at eventuelle rabatter er trukket fra.

NOAGallery.se forbeholder seg retten til å gjøre endringer i priser og sortiment fra tid til annen. Gjeldende pris og rekkevidde er alltid det som vises på bestillingstidspunktet. Ved sluttsalg vil dette fremgå senest i ordrebekreftelsen som sendes til din e-post etter at bestillingen er lagt inn.

Rekkefølge

Noagallery.se er en nettbutikk og vi kan foreløpig kun håndtere bestillinger for levering innen Sverige og Norge via nettbutikken. Innenfor Sverige og Norge skjer alle leveranser med fri frakt og fri retur. Eventuell toll og importavgift betales av mottaker. For eventuelle forespørsler om levering til andre land enn Sverige og Norge, kontakt kundservice@noagallery.se og se om dette kan løses mot en tilleggskostnad som kan variere fra land til land.

Du må være over 18 år for å handle på noagallery.se.

Kjøpsavtaler inngås først når NOAGallery.se har sendt en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga i kassen. Ordrebekreftelse vil bli sendt til din e-post så snart som mulig etter at din bestilling er registrert hos NOAGallery.se. Sjekk alltid ordrebekreftelsen din slik at bestillingen er korrekt. Ordrebekreftelsen inneholder også en lenke til gjeldende kjøpsvilkår. Dersom noe ikke stemmer i ordrebekreftelsen, vennligst kontakt kundservice@noagallery.se så snart som mulig.

Innbetaling

Du legger inn en bestilling ved å klikke på "Fullfør kjøp" i kassen. Hvis du har mottatt en rabattkode, kan du oppgi denne koden i kassen før du fullfører kjøpet. Det er ikke mulig å kombinere rabattkoder med andre rabatter eller flere rabattkoder.

I kassen vises informasjon om hvilke betalingsmåter som er tilgjengelige for deg på kjøpstidspunktet. Ved å legge inn en bestilling i nettbutikken godtar du at NOAGallery.se overfører sine kundefordringer til Klarna AB via betalingsløsningen Klarna Checkout. For at Klarna skal kunne identifisere deg fyller du blant annet inn e-postadresse og postnummer. Noen ganger etterspør man også personnummer og mobilnummer. Informasjonen du må oppgi og betalingsmåtene som tilbys kan variere fra gang til gang. Klarna kan også ta en kredittrapport på deg. Dersom Klarna velger å ta en kredittrapport på deg, vil ikke denne informasjonen være synlig for noen andre som ber om en kredittrapport om deg og din kredittvurdering vil ikke bli påvirket. Klarna vil også sende deg en kopi av kredittopplysningene per post.

Hos NOAGallery.se er det flere betalingsmåter å velge mellom:

  1. Tøm faktura

Betaling skal skje innen 14 dager til Nordea-kontoen som er oppgitt på fakturaen. Fakturaen sendes på e-post når bestillingen din har forlatt vårt lager. Du trenger ikke betale før du mottar bestillingen. Du har også mulighet til å laste ned dine fakturaer på www.klarna.se. For å bestille med betaling via faktura må du oppgi fullt personnummer. Dersom du ikke ønsker å oppgi personnummeret ditt eller dersom Klarna nekter, har du muligheten til å velge en av de andre betalingsmåtene som vises i kassen. Levering med faktura skjer kun til adressen der du er registrert. Ved forsinket betaling krever Klarna et purregebyr, for tiden SEK 60, samt forsinkelsesrenter på 24 % pluss gjeldende referanserente.

Klarna-konto

Med denne betalingsmåten kan du velge å betale et visst beløp hver måned. Velg beløpet du ønsker å betale i avdrag hver måned, dog minst en tjuefjerdedel (1/24) av totalbeløpet eller SEK 50 inkludert avia-avgift. Har du mer enn ett delbetalingskjøp hos Klarna, blir de satt sammen på én og samme månedsfaktura for deg. Klarna Konto har 19,9 % i årlig rente og 29 SEK i aviaavgift men 0 SEK i etableringsgebyr. Du kan enkelt avslutte avdragsbetalingen når du vil ved å sette inn det resterende beløpet.

Kort

Betal med ditt VISA, MasterCard eller American Express og beløpet vil bli trukket direkte fra kontoen din ved kjøpstidspunktet. All kortinformasjon er kryptert i henhold til gjeldende standarder og regler og NOAGallery.se håndterer og lagrer ingen kortinformasjon. Klarna er sertifisert i henhold til PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) standarden.

  1. Bankoverføring via nettbank

Er du kunde i Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank kan du betale direkte fra nettbanken din. I kassen blir du sendt til nettbanken din hvor du logger inn og godkjenner transaksjonen, beløpet trekkes så fra kontoen din.

  1. Direkte betaling via Mobil BankID

Betal direkte fra din bankkonto ved å godkjenne med Mobil BankID. Beløpet vil bli trukket fra kontoen din når du har godkjent transaksjonen på mobilen.

Mer informasjon og fullstendige vilkår for de ulike betalingsmåtene finner du på Klarnas nettside, [www.klarna.se] (http://www.klarna.se/).

Levering

Levering av din bestilling skjer med Postnord og er gratis, med mindre annet er oppgitt i din bestilling i kassen. I unntakstilfeller kan det komme et fraktgebyr avhengig av valgt fraktalternativ, hvoretter størrelsen på fraktavgiften oppgis i kassen.

Leveringstiden varierer mellom de ulike produktene og er oppgitt på hver produktside. Normal leveringstid er 2-7 dager for leveranser innen Sverige, enkelte unntak kan forekomme og spesifiseres da på gjeldende produktside. Levering til adresser på Gotland og i Norrland skjer normalt med noe lengre leveringstid og forsendelser til Norge er beregnet å ta mellom 1-2 uker.

Du kan spore leveringen din gjennom sporingslenken og pakkenummeret du mottar fra oss via e-post. Når du klikker på sporingslenken kommer du til Postnords tjeneste for å spore hvor bestillingen din er. Dersom vi vurderer at bestillingen din kan få plass i postkassen sendes den som varebrev, er den større sendes den i stedet som pakke til ditt nærmeste utleveringssted. For å hente pakken din trenger du gyldig legitimasjon og pakken/serienummeret som du mottar via tekstmelding og/eller e-post.

Leveringsforsinkelser kan forekomme og vi gir ingen garanti for at den angitte leveringstiden varer. Dersom levering ikke kan skje innen avtalt tid, vil du uten unødig opphold bli informert om årsaken til dette og vil bli informert om nytt leveringstidspunkt. Dersom leveringsforsinkelsen er av vesentlig betydning for deg, har du rett til å heve kjøpet. I slike tilfeller må du gi oss beskjed om at du ønsker å heve kjøpet innen rimelig tid etter at du har fått kjennskap til leveringsforsinkelsen.

Hjemmelevering

NOA Galleri gjelder fri frakt og fri retur for forsendelser innen Sverige og Norge med tjenesten My Pack Collect hos PostNord, som betyr at forsendelsen leveres til nærmeste utleveringssted hvor henting av pakker foregår. NOA Gallery har også mulighet til å arrangere hjemlevering av varen mot en ekstra kostnad på 250 SEK inkl. mva. Ta kontakt med kundservice@noagallery.se så hjelper vi deg med dette.

Endring av sendt element

Dersom det er gjort bestilling og endring av annonsert adresse må endres etter at varen er sendt, kan kundservice@noagallery.se hjelpe med dette. For endring av navn, adresse og mobilnummer påløper et gebyr på 400 SEK inkl. mva.

Angrerett, klage og retur

Angrerett

Som forbruker har du krav på fjorten (14) dagers angrerett fra den dagen du mottar bestillingen din, i henhold til loven (2005: 59) om fjernkontrakter og kontrakter utenfor forretningslokaler. Dette betyr at du har rett til å heve kjøpet ditt ved å gi beskjed til NOAGallery.se innen fjorten (14) dager etter mottak av det bestilte produktet (angrefristen). Dersom du ønsker å angre kjøpet, kontakt NOA Gallery sin kundeservice på kundservice@noagallery.se og be om returfraktseddel, dette må gjøres innen 14 dager etter at pakken er hentet, NOA Gallery vil da maile en returfraktseddel som brukes til returner varen, godt pakket.

Dersom produktet er i dårligere stand ved retur, vil vi trekke tilbake refusjonen tilsvarende produktets reduserte verdi, dersom og i den grad slik verdiforringelse skyldes at du har håndtert produktet uforsiktig.

Klage

Produktet ditt må samsvare med bildet og størrelsen som presenteres i nettbutikken. NOAGallery.se forbeholder seg imidlertid retten til eventuelle nyanseforskjeller i produktet.

Vi undersøker alltid produktene du har bestilt nøye før vi pakker og sender dem til deg. Dette for å minimere risikoen for at du mottar fabrikkskadede varer. Til tross for dette kan det noen ganger oppstå transportskader under transport. Skulle produktet være ødelagt eller defekt når det ankommer, har du rett til å klage på produktet. Inspiser det mottatte produktet nøye ved mottak. For å klage må du ta bilder av det ødelagte eller defekte produktet, ødelagt emballasje og fraktbrevet som er på forsendelsen. Vi trenger bildene og ordrenummeret ditt for å kunne klage.

Du har rett til å klage på produktet ditt innen tre (3) år etter at du har mottatt produktet. For ikke å miste retten til å klage, må du imidlertid gi oss melding om feilen/mangelen innen rimelig tid, normalt innen to (2) måneder fra det tidspunktet du oppdaget feilen.

Hvis du klager på et produkt, vil vår kundeservice kontakte deg innen sju (7) virkedager. Ikke returner noe produkt før vår kundeservice har hørt. NOAGallery.se velger om feilen skal rettes eller om du skal få et nytt produkt. Hvis du er misfornøyd med en klagesak, kan du alltid henvende deg til den generelle klagenemnda hos [Allmänna Reklamationsnämnden] (http://www.arn.se/) ** www.arn.se **. Skulle vi havne i en tvist, er vår policy å følge den generelle klagenemndas anbefalinger. Du kan også kontakte [European Commission's online-plattform] (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=EN) for Dispute Resolution (ODR) for å løse tvister.

Her er hva du gjør når du angrer på et kjøp

  1. Kontakt kundeservice.

  2. Kundeservice sender en returfraktseddel til deg som brukes til å returnere varen din.

  3. Pakk returen godt og med egnet fyllmateriale. Følgeseddelen skal være med i pakken og den skal forsegles forsvarlig med tape. Du vil motta en returadresse direkte fra vår kundeserviceavdeling.

  4. Returner pakken.

Refusjon ved utøvelse av angreretten

Når vi har mottatt og godkjent returen din, eller det er fremlagt bevis på at varen er returnert, vil pengene dine bli refundert til samme konto som du betalte med, noe som skjer senest fjorten (14) dager fra varselet om trening. av angreretten. Klarna vil også sende deg en oppdatert faktura på e-post. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmåte som ved kjøpet. Hele beløpet kan refunderes, inkludert frakt, skatt og avgifter.

Hvordan sende inn en klage

  1. Kontakt kundeservice på epost på kundservice@noagallery.se

  2. Legg ved bilder av skadet gods, ødelagt emballasje og fraktbrevet som står på pakken.

  3. Kundeservice vil sende et nytt produkt sammen med en returfraktseddel slik at retur av den skadede varen kan returneres.

Personlig informasjon

[Personopplysninger] (https://www.noagallery.se/personopplysninger) Klikk på "Personopplysninger" for å få mer informasjon om hvordan vi behandler dette hos oss.

Informasjonskapsler

[Cookies] (https://www.noagallery.se/privacy-policy-cookie-restriction-mode) Klikk på "Cookies" for å få mer informasjon om hvordan vi behandler dette hos oss.

Immaterielle rettigheter

Alt innhold på NOAGallery.se, inkludert alle immaterielle rettigheter, som varemerker og opphavsrettigheter, tilhører NOAGallery.se. Innholdet kan være, men er ikke begrenset til, tekst, bilder, grafikk, video, lyd eller andre formater eller medier. All bruk av innhold på www.noagallery.se, inkludert kopiering eller lagring av slikt innhold eller deler av det, annet enn for din personlige, ikke-kommersielle bruk, er forbudt uten skriftlig samtykke fra NOAGallery.se.

###Annet

Svensk lov gjelder for kjøp fra NOAGallery.se.

Disse kjøpsvilkårene utelukker eller begrenser ikke vårt ansvar der det ville være ulovlig å begrense eller ekskludere slikt ansvar. NOAGallery.se anvender gjeldende forbrukerlovgivning.

Vi tar forbehold om eventuelle mangler eller feil i informasjon om produkter, nyanseforskjeller på grunn av ulike skjerminnstillinger, bilder, priser, lagersaldo eller tekniske feil og vi forbeholder oss retten til å endre eller rette når det kommer til vår kunnskap.

NOAGallery.se er ikke ansvarlig for å oppfylle leveringen av den mottatte ordren dersom og i den grad forpliktelsen ikke kan oppfylles på grunn av forhold som ikke med rimelighet kunne ha vært forutsett, herunder f.eks. krig/krigslignende hendelse, naturkatastrofe, brann, arbeidskamp, myndighetsvedtak, manglende levering av underleverandører, transportproblemer, endret lovverk og lignende hendelser. Eksistensen av en force majeure-hendelse innebærer at NOAGallery.se er fritatt fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler.

NOAGallery.se ansvar er begrenset til direkte skader. Vårt maksimale ansvar overfor deg for eventuelle tap eller skader som oppstår i forbindelse med din bestilling på NOAGallery.se-nettstedet er begrenset til det totale beløpet for bestillingen din.

Logg inn
Velg land
sweden Sverige europe EU norway Norge finland Finland